5 usodnih napak, ki jih nevede dela večina frizerk…

Hej!

Glede na to, da se bereva na tej strani, predvidevam, da vsaj v neki meri deluješ v frizerskih vodah – bodisi kot frizerka, bodisi kot lastnica frizerskega salona. 

In če je temu res tako, potem naj ti povem, da imam danes zate pravo vsebinsko poslastico, ki ti zna biti še kako všeč. 

Govorili bova namreč o petih usodnih napakah, ki jih nevede dela večina frizerk (in posledično svoje stranke dobesedno predaja konkurenci). 

In brez skrbi – teh informacij si nisem izmislila, ali pa prepisala iz kakšnega cenenega foruma, pač pa sem do njih prišla tekom svoje 18 let dolge frizerske kariere. 

To pomeni, da ti bom brez dlake na jeziku povedala, katere so najpogostejše napake, ki sem jih delala sama & seveda tudi, kaj lahko narediš ti, da se ne ujameš v isto past. 

Še preden prideva do tja, pa se mi zdi prav, da se ti predstavim...

Moje ime je Mateja Lah in sem lastnica salona Bjuti, kjer svoje stranke že od leta 2010 razveseljujemo s stilskimi frizurami, manikuro, pedikuro, make-upi in masažami.

Vse to pa seveda ne bi bilo možno, če se ne bi pred tem več kot 7 let – kot “navadna” frizerka – vsakodnevno soočala s številnimi izzivi in na svoji koži izkusila, kako težko je včasih opravljati tale naš poklic (čeprav se marsikomu zdi, da je biti frizerka mačji kašelj).

Zdaj – ne bom ti objubljala, da lahko tale zapis čez noč poskrbi za popolno preobrazbo tvojega biznisa in da te bodo že jutri zjutraj potencialne stranke klicale kot nore.

Ti pa polagam na srce naslednje…

Če se boš uspela izogniti petim usodnim napakam, o katerih bova govorili danes, potem boš v svoji karieri naredila velik korak naprej in verjamem, da se bo slej kot prej to poznalo tudi pri številu tvojih strank in njihovem zadovoljstvu. 

Vsaj tako se je pokazalo v mojem primeru 🙂 

Tako…

Sedaj, ko sva spravili tole pod streho, pa dajva začeti…

Napaka #1: Napačno razmišljanje...

Naj razložim…

Tvoja naloga kot frizerka ni zgolj ta, da poskrbiš za najboljšo možno frizuro, pač pa da svojim strankam omogočiš najboljšo možno IZKUŠNJO. 

Ja – prav bereš. 

Dandanes ljudje ne gledajo samo na dobro frizuro, pač pa tudi na to, kako se v tvojem frizerskem salonu počutijo.

Samo pomisli…

Trenutno je v Sloveniji registriranih več kot 3591 frizerk & frizerjev (vsaj enkrat toliko pa jih verjetno še dela na črno). 

In pri takšni konkurenci se ne pogovarjamo več o tem, kdo dela najboljše frizure (načeloma vsi frizerji obvladajo to vsaj do neke mere), pač pa se pogovarjamo o tem, kje se bodo ljudje počutili najboljše.

Z drugimi besedami…

Če bodo ljudje s tabo imeli dobro izkušnjo, potem bodo…

a) Za to pripravljeni plačati več kot pri konkurenci. 
b) Tvoj frizerski salon priporočali tudi svojim sorodnikom, znancem in prijateljem. 

Okej… Mateja, kaj pa lahko konkretno naredim, da svojim strankam omogočim najboljšo možno izkušnjo? 

Super vprašanje! 

Poglej…

Če bi ti želela odgovoriti na to v celoti, bi lahko verjetno napisala celo knjigo, tako da ti bom zaenkrat dala en zlata vreden nasvet, kateri bo garantirano poskrbel za nekaj idej.

Navezuje se pa na…

Napaka #2: Kdo si ti?

Nimam dovolj prstov, da bi ti pokazala, kolikokrat so mi moje stranke potarnale o katastrofalnih izkušnjah s preteklimi frizerskimi saloni. 

Zanimivo, da glavni problem ni bil ta, da bi sama storitev (beri: frizura) bila slaba, pač pa je v večini primerov šlo za odnos. 

In to naju pripelje do krute resnice ter mimogrede ene izmed največjih napak v frizerstvu…

Večina frizerjev ne pozna svojih strank.

Ne vedo, kaj jim je v življenju pomembno, kaj imajo rade, česa ne prenesejo, kakšne pričeske so preizkusile v preteklosti, kakšne pričeske želijo imeti in tako dalje. 

Hudiča – večina frizerjev si ne zapomni niti, kako je njihovim strankam ime, kaj šele, da bi vedeli, kaj drugega. 

In draga frizerka…

V letu 2021 – ob tako hudi konkurenci – si tega ne moreš privoščiti. 

Če seveda želiš, da te ljudje spoštujejo, imajo radi in konec koncev tudi nadpovprečno plačajo. 

Zatorej…

Spoznaj svoje stranke, saj jim boš lahko posledično omogočila zares perfektno izkušnjo in poskrbela, da te ne bodo zamenjale za nič na svetu. 

Vseeno pa to delaj “prefrigano” in ne tako, kot to dela večina frizerjev & frizerk oziroma z drugimi besedami – ne delaj naslednje napake…

Napaka #3: Bla, bla, bla…

Prosim NE bodi tista frizerka, ki svojim strankam ne da miru in v njih neprestano dreza s vprašanji (še posebej s tistimi o njihovem zasebnem življenju). 

Ravno tako ne bodi tista frizerka, ki večino časa govori o sebi.

Zavedaj se, da so ljudje različni in… odkrito povedano… nekdo pač ne pride v tvoj frizerski salon, ker se želi s tabo pogovarjati, pač pa zgolj zato, ker želi v najkrajšem času do nove frizure. 

Seveda – ne razumi me narobe…

To ne pomeni, da mora vzdušje v tem primeru biti kot v mrtvašnici. 

Kar ti želim povedati je zgolj to, da prilagodi svojo komunikacijo glede na stranko, ki sedi pred tabo.

Če opaziš, da se stranka brez kakršnihkoli zadržkov s tabo pogovarja o vseh možnih tematikah, potem se ne rabiš kaj preveč sekirati, da bi morebiti bila vsiljiva. 

V kolikor pa pred tabo sedi nekdo, ki je recimo bolj tihe narave, pa bi se vsekakor bilo pametno malenkost zadržati. 

Vseeno pa ne pozabi na zadevo, o kateri sva govorila pri prejšnji točki…

Še vedno moraš stranko boljše spoznati! 

Je pa na tebi, da ugotoviš, kako lahko to narediš brez, da bi se stranka počutila nelagodno. 

Napaka #4: “Spletni marketing? Ah, tega pa jaz ne potrebujem.”

Zgornji stavek je bil morda smiseln pred letom 1995, ko večina ljudi še ni poznala interneta (in ko so v enem kraju bili samo trije frizerji, kamor so vsi hodili). 

Sedaj so se pa časi spremenili…

Ne samo, da ljudje dandanes od frizerjev pričakujejo veliko več kot le dobro frizuro, pač pa tudi niso tako lojalni kot včasih.

In definitivno jim ne gre zameriti…

Zakaj bi vztrajali s slabim frizerjem, ko pa vedo, da obstaja še vsaj 20 frizerjev v bližnji okolici, kamor se lahko napotijo. 

Okej, zakaj ti to govorim? 

Dve stvari…

Numero uno: Veva, da imajo ljudje visoke standarde in da so pripravljeni zamenjati frizerja, če se jim le-ta zameri.

Numero dos: Ko ljudje iščejo novega frizerja se bodisi obrnejo na strica Googla, ali pa kontaktirajo nekoga, ki ga neprestano videvajo. 

Zatorej…

Ko bodo sprejemali odločitev glede novega frizerja, poskrbi, da bodo izbrali tebe. 

Kako lahko to dosežeš? 

Bodi super aktivna na internetu in najpopularnejših družbenih omrežjih : ) 

Ker je ta tema zares obsežna, je danes enostavno ne bova imeli predebatirati, bom se pa je morda dotaknila v katerem izmed mojih prihodnjih člankov. 

Zaenkrat imej v mislih zgolj to, da se začneš pogosto pojavljati na internetu. 

Napaka #5: Napačen dobavitelj...

Zadnja stvar, ki si jo frizerke želimo je ta, da imamo probleme z dobavitelji.

Brez ustreznih izdelkov namreč ne moremo opravljati svojega dela.

Na žalost se tega zavedajo tudi vsi dobavitelji, kar pomeni, da v svojih rokah držijo praktično vse karte (kristalno jasno jim je namreč, da lahko brez izdelkov dokaj hitro zapremo svoj salon). 

Posledično na nas frizerke marsikateri dobavitelj gleda zviška in si pogosto privošči…

Če se je katerakoli od zgornjih stvari že kdaj zgodila tudi tebi, naj ti iskreno povem, da to NI tvoja krivda! 

Velika večina trgovskih potnikov je prodajalcev, ne frizerjev.

To pomeni, da te znajo nekako “obrniti”, da kupiš njihov produkt, potem pa se moraš znajti sama.

Ker so zgolj prodajalci, ti namreč ne morejo nuditi podpore, ko recimo njihova barva povzroča povsem drugačno pigmentacijo pri strankah, kot bi jo morala.

Pogosto je to tudi zaradi tega, ker ima večina potnikov izdelke ves čas v avtu, nihanja v temperaturi pa kvarijo kvaliteto produktov. A to je zgodba za kdaj drugič.

Kar ti želim povedati je naslednje…

Če v tem trenutku nisi zadovoljna s svojim dobaviteljem – bodisi zaradi težav z dobavo, slabe kvalitete izdelkov, ali pa zaradi česarkoli drugega… ne odlašaj niti sekunde in nemudoma začni iskati rešitve. 

Kontaktiraj druge dobavitelje in se poskusi dogovoriti za kakšen testen paket, nato pa preiskusi, če ti njihovi izdelki (in seveda ostali pogoji) ustrezajo.

Če ja – super.

Če ne – išči naprej in se ne ustavi, dokler ne najdeš znamke, ki je tako tebi, kot tudi tvojim strankam dobesedno pisana na kožo.

Jaz sem rešitev po utrujajočem iskanju & testiranju na srečo našla in moram povedati, da trenutnega dobavitelja & izdelkov ne bi zamenjala za nič na svetu.

Ne samo, da se več ne soočam z problemi pri dobavi, zasoljenimi cenami in strogimi pogoji, pač pa so nad izdelki navdušene tudi prav vse moje stranke.

Če te zanima, kaj uporabljam enostavno…

Klikni tukaj in si preberi več >>

Morda ti lahko vse skupaj prihrani leta in leta testiranja različnih izdelkov in dobaviteljev.

Če ne, pa tudi nič narobe – ne bo konec sveta : )

Konec koncev je bil edini namen tega članka ta, da ti zaupam najpogostejše napake, ki sem jih v svoji frizerski karieri delala in…roko na srce… če sem ti s tem vsaj malo pomagala, potem je to zame že dovolj.

Naj bo to vse za danes.

Lepo bodi & se bereva prihodnjič,

Mateja Lah, 
lastnica salona Bjuti

Scroll to Top